English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

22 Nisan 2018 Pazar

TAM KIVAMLI İRMİK HELVASI

TAM KIVAMLI İRMİK HELVASI

Hiç düşündünmü:
Ya seni kullanmaya devam etseydi?
Ya ömründen daha fazlasını alıp götürseydi?
Ya sağlığından olsaydın?
Elhamdüllillah ki, Allah'ın sevgili kuluymuşum bana o kişinin gerçek yüzünü görmeyi nasip etti diyerek yolunuza bakın.
Şimdi kendisi düşünsün ben ne yaptım diye...
Siz Allah'a dua edin hayırlısını nasip etsin diye.
Rabbim seviyor gibi görünen sinsilerden uzak etsin.
Bu insanların iki cihanda yakaları bir araya gelmesin.
Eşlik görevlerini yapmadıkları için vebalimiz boyunlarına olsun...
-----------------------------------------------------------
Merhaba arkadaşlar tam kıvamında lezzetli mi lezzetli irmik helvası tarifi arayanlar için harika bir reçete veriyorum. Denemenizi tavsiye ederim.
Tam kıvamlı irmik helvası nasıl yapılır?

MALZEMELER:
3 Su bardağı irmik
2,5 Su bardağı şeker
250 Gram tereyağı yada margarin
2,5 Su bardağı süt
2,5 Su bardağı su
1 Çay bardağı kırılmış ceviz (isteğe bağlı)

YAPILIŞI:
*İlk olarak tencereye su ve şekeri koyup ocakta kaynamaya bırakın.
*Ayrıca bir tencerede sütü kaynatın.
*Geniş bir tencerede 250 gram tereyağı yada margarini eritin.
*Eriyen yağın üzerine irmiği ekleyin ( bu aşamada ceviz yada dolmalık fıstık ekleyebilirsiniz) sürekli karıştırarak pembeleşinceye kadar kavurun.
*Helvanın rengi istenilen kıvama gelin ce kaynayan şerbeti dikkatlice dökün ve kağağını kapatın.
*Hemen  ardından kaynayan sütü de ekleyerek karıştırın.
*Sürekli karıştırarak helvanın kıvam almasını sağlayın.
*İstediğiniz gibi şekillendirip süsleyerek servis edebilirsiniz.
*Ben çikolata ve meyve sos kullandım. Üzerine ceviz serptim.
*Afiyet şifalar olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...