English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

15 Ekim 2017 Pazar

BAYAT EKMEKLİ KEK

BAYAT EKMEKLİ KEK

Hayırlı akşamlar arkadaşlar her çeşit kek yapıyoruz.  Üstelik kekin içerisine ne koyarsak yakışıyor. Yani bir kek sever olarak ben kekin her türlüsünü seviyorum.  Bu keki de bayat ekmek ile yaptım. Çok da güzel ve lezzetli oldu.  Olurmu deneyin oluyor vallahi 😁 kalan bayat ekmekleri değerlendirmek adına sizlerde bu nefis kekten yapabilirsiniz.  Ben hamuru 2' ye ayırıp birinin içerisine kakao ekledim.  İsterseniz sade de yapabilirsiniz. Yumuşacık olan bayat ekmekli keki sizlerinde denemenizi tavsiye ederim. Hayırlı, mutlu akşamlar diliyorum.
Bayat ekmekli kek nasıl yapılır?

MALZEMELER:
3 Yumurta
1 Su bardağı toz şeker
1 Su bardağına yakın sıvıyağ
1 Su bardağı süt
1 Su bardağı ufalanmış bayat ekmek (ben bardağa bastırarak doldurdum)
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu
1,5 Su bardağı un
Portakal yada limon kabuğu rendesi

Üzeri için:
Susam



Yapılışı:
*Yumurta ve şekeri iyice çırpın.
*Üzerine sıvıya, sütü, bayat ekmeği, vanilya ve limon kabuğu rendesini koyup karıştırın.
*Unu kontrollü bir şekilde ekleyip, kabartma tozunu da ekledikten sonra karıştırın.
*Klasik kek hamuru kıvamında olmalı.
*Bu aşamada isterseniz hamuru yarı yarıya ayırıp birine kakao ekleyebilirsiniz.
*Hazırladığınız hamuru orta büyüklükteki fırın tepsisine dökün.
*İsteğe bağlı üzerine susam serpebilirsiniz.
*Önceden ısıtılmış 200 derece fırına keki verin.
*Üzeri hafif kızarmaya başlayınca dereceyi 170' e indirin.
*Kek pişince fırından alın ve ısınınca dilimleyerek servis edin.
*Afiyet şifalar olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...