English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

14 Ekim 2017 Cumartesi

PEPEÇURA

PEPEÇURA

Karadeniz yöresine ait lezzetlimi lezzetli hoş kokulu ve çok hafif olan bu muhteşem pepeçura tatlısını denemenizi kesinlikle tavsiye ederim.
Çok merak ettiğim pepeçurayı, Geçen yıl karadenize gittiğimde restoranlarda, yöresel lokantalarda aradım fakar bilen de yapan da yoktu. Dedim ki, o zaman ev hanımları yapıyor bu tatlıyı. Ama kafaya taktım orda yiyemediysem kendim yapmalıydım 😊 nasip bu zamanaymış yaptım ve gerçekten çok beğendim. Daha çok rize yöresine ait bu tatlı kokulu üzümle yapılıyor. Tam anlamıyla oraya ait üzüm bulunamasada kokulu üzümlerden mutlaka bulunuyor. Hiç bir gıda boyası yada ranklendirici kullanılmıyor. Bu renk tamamen üzümün kendi rengidir. Hafif tatlı severlere gelsin bu nefis tarifim. Yapacak olanlara kolaylıklar diliyorum.
Pepeçura nasıl yapılı?



MALZEMELER:
1 Kilo kokulu üzüm
3 Su bardağı su
Yarım su bardağı şeker (damak zevkinize göre arttırabilirsiniz)
2 Yemek kaşığı mısır unu (tepeli)
1 Yemek kaşığı un (tepeli)

Üzeri için:
Hindistan cevizi
Antep fıstığı
Ceviz

Üzüm şırasının yapılışı:
*Üzümü iyice yıkadıktan sonra tanelere ayırıp, tencereye alın.
*Üzerine 3 bardak suyu ekleyip kaynamaya bırakın.
*Tencerede biraz beklesin ki rengi iyice çıksın.
*Üzüm suyunu başka bir tencereye süzerek alın. 5 Su bardağı olmalı.

YAPILIŞI:
*Tencereye 5 su bardağı üzüm suyunu alın.
*İçerisine 2 yemek kaşığı mısır unu, 1 yemek kaşığı un ve şekeri ekleyin.
*Topaklanmaması için iyice karıştırın.
*Ocağa alıp, sürekli karıştırarak koyulaşana dek karıştırın.
*Çok koyu olmuyor zaten.
*Pişen pepeçuraları kaselere alıp soğumaya bırakın.
*Üzerini dilediğiniz gibi süsleyin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...