English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

25 Eylül 2017 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Selamun aleyküm arkadaşlar kuru biber dolmasının yeri ayrı olduğu kadar taze biber dolmasının yeri de ap ayrı.
Negüzeldir ki, köyden gelen teyzelerim, amcalarım taze taze toplayıp pazarda yada sokak aralarında satıyorlar.
Bende zamanı geçmeden aldım doldurdum mis gibi oldu birazda acılı olunca yanında yoğurtla harika. Geçen pazarda yine bir miktar dolma biber aldım içlerini temizleyip ipe dizdim şuanda kuruyorlar :)
biber kurutma yöntemini de biberlerim kuruyunca sizlerle paylaşacağım. Havası nemli olan memleketler de ne yazık ki biber patlıcan kurutmak imkansız. Nemden dolayı içi yumuşak kalır ve zamanla küflenir.  Nemli şehirde oturanlarda diğer illerden sipariş üzerine getirtiyorlar. İsterseniz biber dolmasını kıymalı yada zeytin yağlı doldurabilirsiniz. Ben zeytinyağlı pişirdim. Eğer ki kıyma kullanmak isterseniz soğan ile kıymayı hafif kavurduktan sonra diğer malzemeleri ekleyin. Kıymayı çiğ olarak ekleyenler de var dolma pişerken kıymada piştiği için sorun olmuyor.
Biber dolması nasıl yapılır?



MALZEMELER:
20 Adet dolmalık biber
1 Su bardağı pirinç
Yarım su bardağı bulgur
1 Orta boy kuru soğan
1 Domates
Bir tutam maydanoz
Bir tutam dereotu
Bir tutam taze soğan (olmasada olur)
1 Tutam taze nane yada 1 yemek kaşığı kuru nane
Yarım yemek kaşığı salça
Karabiber, pulbiber, tuz
Yarım çay bardağı zaytinyağı

YAPILIŞI:
*Dolma biberleri yıkayıp, sapkısımlarını ve çekirdeklerini çıkarın.
*Pirinç ve bulguru yıkayıp, karıştırma kabının içerisine koyun.
*Üzerine soğanı yemeklik olacak şekilde küp küp doğrayın.
*Yeşillikleride yıkadıktan sonra ince ince doğrayıp ekleyin.
*Salçayı, baharatları ve tuzunu da ilave edin ve karıştırın.
*Son olarak domateslerin kabuklarını soyarak küp halinde doğrayın zeytinyağınıda ekleyip karıştırın.
*Hazırladığınız harcı biberlerin içerisine doldurun.
*Biberleri ağzına kadar doldurmayın çünkü pirinçler şişeceği için fazla gelir.
*Bir parmak eksik kalacak şekilde doldurun.
*Dolmaları uygun bir tencereye dik duracak şekilde dizin.
*Biberlerin ağzını küçük kestiğiniz domateslerle kapatın. Kapak görevi görmesi için.
*Bir kaseye 2,5 Su bardağı su ile 1 tatlı kaşığı salçayı alıp karıştırın.
*Bu karışımı kenardan tencerenin içerisine boşaltın.
*Biberlerin üzerine biraz tuz serptikten sonra sıcağa dayanıklı bir tabağı biberlerin üzerine kapatın.
*Tencerenin de kapağını kapattıktan sonra ocağa alın ve kaynamaya bırakın.
*Kaynadıktan sonra ocağın altını kısın kısık ateşte suyu azalıp özleşinceye kadar pişirin.
*Yaklaşık 30 Dakikada pişiyor biber cinsine göre artabilir bu vakit.
*Biberler pştikten sonra üzerindeki tabağı alın ve servis için biberleri tabağa alın.
*Afiyet şifalar olsun.








2 yorum:

  1. merhaba Ebru hanım tarifinizi denedim muhhhteşemm oldu çook teşekkür ederim. Ben yeşillik koymadan yapıyordum sizin tarifinize bayıldım.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar tarifimi beğenmenize çok mutlu oldum. Taze yeşillikleri dolmalara çok yakıştırıyorum ben :)

    YanıtlaSil

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...