English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

29 Eylül 2017 Cuma

LEBLEBİLİ KURABİYE

LEBLEBİLİ KURABİYE

Merhaba arkadaşlar bir kurabiye sever olarak bu kurabiyeye bayıldım gerçekten. Hiç abartmıyorum yedikçe yiyesiniz gelecek harika bir lezzet. Blog yazmaya başladığımda da söylediğim üzere beğenmediğim tarifi kesinlikle paylaşmam arkadaşlar. Öncelikle kendim deniyorum lezzetinden emin olursam sizlerle paylaşıyorum. Tabi damak zevkine göre değişir ama bir genelleme yapacak olursak kesinlikle garantili tarifler vermeye gayret ediyorum. Mutfak işi emektir o kadar emeklerin heba olmasına göz yumamam asla.
Sizlerde helva tadında ağızda dağılan kurabiyeleri seviyorsanız bu tarifi denemenizi kesinlikle tavsiye ederim. Yapımı o kadar pratik ki, yaparken de yerken de büyük bir zevk alacağınızı umuyorum. Sadece 4 malzemeyle yapılan bu nefis kurabiyenin içerisinde kabartma tozu yok. Evde kalmış, bayatlamış leblebilerinizi rondodan geçirerek bu harika kurabiyeleri yapabilirsiniz. Yapacak olanlara kolaylıklar diliyorum.
Leblebi unlu kurabiye nasıl yapılır?



MALZEMELER:
1,5 Su bardağı leblebi tozu (leblebileri rondodan geçirin)
1 Su bardağı pudra şekeri
1 Su bardağı sıvıyağ
1,5 Su bardağına yakın un (unu kontrollü ekleyin cinsine göre değişebilir)

Üzeri için :
Leblebi



YAPILIŞI:
*Öncelikle sıvıyağı yoğurma kabına alıp, üzerine pudra şekeri ekleyerek çırpma teriyle şeker eriyene kadar çırpın.
*Üzerine leblebi tozunu ekleyip tekrar karıştırın.
*Unu azar azar ilave ederek kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur yoğurun.
*Hamurdan iki fındık büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın.
*İsterseniz ceviz büyüklüğünde parçalar alıp da yuvarlayabilirsiniz. (o zaman üzeri çatlıyor)
*Küçük yaparsanız yaklaşık 43 adet çıkıyor.
*Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak dizin ve ortalarına leblebilerden koyun.
*Önceden ısıtılmış 180 Derece fırında yaklaşık 15-20 dakika pişirin.
*Afiyet şifalar olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...