English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

10 Eylül 2017 Pazar

SICAK SU İLE KORNİŞON SALATALIK TURŞUSU YAPIMI

SICAK SU İLE KORNİŞON SALATALIK TURŞUSU YAPIMI

Selamun aleyküm arkadaşlar turşu kurma vakti gelmişken, sizlerde yemeklerin yanında salatalarda turşu seviyorsanız her birinden azar azar kurun bence. Turşu yapımı sanılsığı kadar zor değslında. Ben cin biberi, kornişon ve jalepeno turşusunu aynı anda kumuştum ilerleyen zamanda blog açacağımı düşünemediğim için bu şekilde üçünün resmini bir arada çekmiştim 😊Ama ben sizlere ayrı ayrı tariflerini vereceğim İnşaAllah.
Kornişon turşusunu bilindiği üzre salatalardada sıkça kullanıyoruz. Misafirlerimiz için, gün sofralarımız için sıkça sofralarımızda yer alan turşulu salatalar oldukça sevilerek yeniliyor. Yani elinizin altında bulunması gereken turşulardan bir taneside kornişon salatalık turşusu bence.
Kornişon salatalık turşusu nasıl yapılır?



MALZEMELER:
600 Gram kornişon salatalık
1 Su bardağı sirke
2 Tepeli tatlı kaşığı kaya tuzu
1 Tatlı kaşığı şeker
2-3 Diş sarımsak
Aldığı kadar sıcak su

            Bunuda şimdi kurdum arkadaşlar 😊
                        11/09/2017 saat:22:30

YAPILIŞI:
*Salatalıkları iyice yıkayın sap kısımlarını derin olmayacak şekilde kesin.
*Salatalıkları kavanoza güzelce yerleştirin ve aralarına soyulup ikiye bölünmüş sarımsakları yerleştirin.
*Ayrı bir kapta sirke, tuz ve sıcak suyu karıştırıp salatalıkların üzerine dökün.
*Kavanozda eksik kalan yeri sıcak su ile doldurun.
*Kavanozun ağzını sıkıca kapatıp ters çevirin.
*1 Saat ters olarak bekleyen kavanozları düz hale getirin.
*Güneş görmeyen bir yerde 1 hafta kadar bekletin. Hava çok sıcaksa ağzını açtıktan sonra (turşu olunca) dolapta muhafaza edin.
*Afiyet şifalar olsun.

4 yorum:

  1. Merhabalar bloğunuz gerçekten çok güzel . Başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba güzel görüşünüzden dolayı çok teşekkür ederim 😊

      Sil
  2. hayırlı cumalar Ebru hanımcığım ellerinize emeğinize sağlık sizin tarifinizle turşumu kurdum 3 gün önce açtım kıtır kıtır harika oldu çok teşekkür ederim tarifleriniz mükemmel

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ediyorum sizlerinde cuması hayırlı olur inşallah. Evet gerçekten de kıtır kıtır oluyor beğenmenize memnun kaldım güzel yorumunuz için ayrıca teşekkürler.

    YanıtlaSil

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...