English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

3 Temmuz 2017 Pazartesi

KARADUT REÇELİ

KARADUT REÇELİ

Öyle bereketli bir mevsime girdik ki, pazara gittiğmde hangisinden alıp yapacağımı şaşırıyorum :) Ben yinede her zaman ki gibi gördüğümden almaya çalışıp hemen üretime geçiyorum. Rabbimin verdiği nimetlere binlerce kez şükürler olsun, Bizler için nede güzel lezzetler yaratmış. Kıymetini bilip, üretmekte bizlere kalmış.
Ben bu karadut reçelini geçen yıl yapmıştım. Bu yıl yapmayı düşünmüyorum çünkü o kadar çok reçellerim var ki , kalabalığım olmadığından yenmiyor ve ertesi yıla devrediyor. Karadut reçeli tam anlamıyla bir aft (ağız yaraları) ilacıdır. Ağzınızda yara varsa bu reçelin tanesinden yara olan kısıma koyup bir middet bekletin. Ve bir kaç defa ara ara bu işlemi uygulayın. Ağzınızdaki yaranın çok çabuk iyileştiğini göreceksiniz. Üstelik lezzetide harika denemeye değer nefis bir reçel.
Karadut tan alıp saklama kabına koyarak buzlukta saklayabilirsiniz. İsterseniz şerbetini yapabilirsiniz.
Karadut reçeli nasıl yapılır?

MALZEMELER:
1 Kilo karadut
3 Su bardağı şeker
2 Su bardağı su
1 Çay kaşığı limon tuzu

YAPILIŞI:
*Karadutları yıkayıp, geniş bir kaba koyup üzerine şekeri dökün ve ağzını kapatıp 1 gece suyunu salması için bekletin.(ben saplarını koparmıyorum)
*Bozulma yada ekşime riskine karşı buzdolabında bekletin.
*Ertesi gün tencereyi ocağa alın üzerine 2 bardak suyu ilave edip, kaynamaya bırakın.
*Kaynadıktan sonra ocağın altını kısın.
*Sıksık karıştırmayın ve tahta kaşık kullanın.
*20 Dakika kaynattıktan sonra limon tuzunu ekleyerek 5 dakika daha kaynatın.
*Karadut reçelini kuru ve temiz kavanozlara boşaltın.
*Reçel soğuduktan sonra kavanozun ağzını kapatın.
*Afiyet şifalar olsun. Bereketli olsun.

NOT: Karadutu şekere yatırdıktan sonra çok sulanırsa, reçele su kullanmayın.
Bazı dutlar çok sulu olmadığı için fazla sulanmıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...