English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

9 Temmuz 2017 Pazar

KARAM TATLISI

KARAM TATLISI

O kadar çok tarifim var ki, 5 Defter dolu ve hala yazıyorum :D hastasıyım ben mutfağın yaa kendimi alamıyorum, çok büyük zevk alıyorum  mutfakta üretmekten ve paylaşmaktan.  Sabah işime gidip çalışıyorum 5'e kadar işten çıkıp evime gelir gelmez mutlaka mutfağa girip bir şeyler yapmam şart. Çok yorgun dahi olsam terapi gibi geliyor herşeyi unutuyorum, stresliysem bile yok oluyor sanki :)
Beni tanıyan arkadaşlarım, akrabalarım, yakınlarım hayret ediyorlar hem çalışıp hemde bu kadar şeyi birde süsleyerek ortaya çıkarabiliyorsun diye. Buda benim hobim naparsınız :) Kötü bir huy olmasa gerek. Evimde de elimden geldiğince düzenli olamaya gayret ederim. Mesela çamaşırları mağazadan almış gibi her defasında katlamaktan sıkılmam, dolabı açınca kıyafetler kitap gibi durmalı. Ama huzurumu bozacak kişiler evime müdahale ettirildikleri zaman hevesim kaçar, sabreder sabreder ve en sonunda herşeyide, değmeyecek kişilikleride hatıralarıyla orada bırakır giderim. Yeter ki sabrımı zorlamasınlar. Seversem, çok değil aşırı hatta olağan üstü sever ve ilgilenirim. Karşımdaki haddini aştığı an sabrımın sonu, dönüşü olmayan bir gidiş olur. Aşırı guruluyum ama bu benim gururumdan dönmeyişim değil, o kişiden soğuyup, güvenimin kayboluşundandır.
Bazen böyle içimden geliyor anlatmak, sizlerle paylaşmak. Tecrübe insanı dahada olgunlaştırıyor. Geriye dönüp baktığınız da neden yapmışım, ne kadar akılsızmışı, değmezmiş, ben daha değerliyim, o zaman at gözlüğü takmış gibi tek kişiye odaklı kalmak doğru değilmiş, benim çok ama çok değerli bir ailem var, hiç kimse için kendinden ödün vermeyegerek yok diyebiliyorsunuz. Ve anlıyoruz ki aslında biz kadınlar çok güçlüyüz. Herşeyin üstesinden çok da güzel gelebiyormuşuz.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bownie tadında, şerbeti kaynatılmadan yapılan harika bir tatlı, denemenizi tavsiye ederim.
Karam tatlısı nasıl yapılır?





MALZEMELER:
1 Su bardağı irmik
1-1,5 Su bardağı un
1Yumurta
1 Çay bardağı sıvıyağ
1 Çay bardağı yoğurt
3 Yemek kaşığı kakao
1 Paket kabartma tozu
1 Portakal kabuğu rendesi ( ben kışın portakal kabuklarını rendeleyip üzerine şeker atarak kavanozda saklar pasta ve tatlılara kullanırım.)

Şerbeti için:
2 Su bardağı şeker
2,5 Su bardağı su
Yarım çay bardağı portakal suyu

Bulamak için: 1 Çay bardağı irmik
Üzerine : Antep fıstığı

YAPILIŞI:
*Derin bir kaba un hariç malzemeleri alıp karıştırın ve azar azar un ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında yoğurun.
*Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp oval yada yuvarlak şekil verip,irmiğe bulayın.
*Fırın tepsisine aralıklı olarak dizip, 180 derecede kızarana kadar pişirin.
*Şerbeti için şeker, su ve portakal suyunu karıştırıp fırından çıkan tatlının üzerine gezdirin. (portakal suyu kullanmasanızda olur)
*En az 1 saat sonra şerbeti çektiği zaman soğuk olarak servis yapın.
*Afiyet şifalar olsun.




3 yorum:

  1. Merhaba bu tarifinizi denedim hem çok kolay hem de çok lezzetli gerçekten de bowni tadında çok beğendim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tarifi beğenmenize çok sevindim 😊 Afiyet şifalar olsun 🌸

      Sil
    2. Merhaba tarifi beğenmenize çok sevindim 😊 Afiyet şifalar olsun 🌸

      Sil

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...