English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

21 Haziran 2017 Çarşamba

HAŞHAŞLI TEMBEL TATLISI

HAŞHAŞLI TEMBEL TATLISI

Merhaba arkadaşlar yapımı kolay lezzeti olay bir tatlı olan bu haşhaşlı tembel tatlısını mutlaka denemenizi tavsiye ederim.
Tembel tatlısı adını şerbeti kaynatılmadan, şeker ve su karıştırılıp tatlının üzerine dökülmesinden dolayı almış. Yani fazla uğraşmak istemeyenlere tembel işi :) bir tatlı. Ama herçekten lezzeti harika bir tatlı. İster yemeklerinizin yanına , isterseniz bayram için de yapabilirsiniz. Tercih size kalmış.
Şerbetini çok çabuk içerisine çekiyor. Yani bi 20 dk içerisinde felan. İçerisindeki haşhaş da görsel olarak gözümüze, lezzet olarak çıtır çıtır ağıza gelişiyle damağımıza hitap ediyor.
Üzerine badem, fındık, ceviz koyarak yada sade olarak pişirebilirsiniz. Yada tatlınız hazırlandıktan sonra üzerine kremşanti ekleyerek de görselliğini çekici hale getirebilirsiniz. Bence yaz günlerinde en güzeli dondurma ile ikram etmektir. Seçenek çok tabi tercih size kalmış. Yapacak olan arkadaşlara kolaylıklar diliyorum.
Haşhaşlı tembel tatlısı nasıl yapılır?

MALZEMELER:
1 Su bardağından bir parmak eksik irmik
2 Su bardağı un
1 Yumurta
1 Çay bardağı yoğurt
1 Çay bardağı sıvıyağ
2 Yemek kaşığı haşhaş
1 Paket kabartma tozu


Şerbeti için:
2,5 Su bardağı su
2 Su bardağı şeker ( ben 1,5 bardak kullandım çok tatlı sevmediğim için )

YAPILIŞI:
*İrmik, yumurta, sıvıyağ,yoğurt ve haşhaşı yoğurma kabına alıp elinizle karıştırın . Un ve kabartma tozunu ekleyerek hamuru yoğurun.
*Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın ve tepsiye dizin. Üzerine badem, ceviz, fındık ne isterseniz koyun.
*180 Derecede çok kızartmadan pişirin.
*Şerbeti için şeker ve suyu bir kapta karıştırın ve fırından çıkan sıcak tatlının üzerine dökün.
*Tatlı 20 dakikada çekecektir.
*2-3 Saat dinlendirdikten sonra dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.
*Afiyet şifalar olsun.



5 yorum:

  1. mERHABA EBRU HANIM BU TATLIYI DENEDİM HEM ÇOK PRATİK HEM DE ÇOK LEZZETLİ HERKESE KESİNLİKLE TAVSİYE EDİYORUM. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM TARİF İÇİN ELLERİNİZE SAĞLIK HAYIRLI CUMALAR İYİ BAYRAMLAR ŞİMDİDEN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim afiyet şifalar olsun hayırlı cumalar, mutlu bayramlar 😊

      Sil
  2. Selamun aleyküm çok teşekkür ederim tarifinizi denedim nefis oldu. Hemen de şerbetini çekiyor. Acil tatlı yapmak isteyenler için bire bir bir tarif. Mutlu haftalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam beğenmenize çok sevindim 😊 teşekkür ediyorum size de mutlu haftalar

      Sil
    2. Aleyküm selam beğenmenize çok sevindim 😊 teşekkür ediyorum size de mutlu haftalar

      Sil

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...