English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

20 Haziran 2017 Salı

HURMA TATLISI

HURMA TATLISI

Selamun aleyküm arkadaşlar hurma tatlısı o kadar lezzetli ki adeta ağızda dağılan, içine fındık, ceviz, hindistan cevizi ne koyarsanız yakışan bir tatlı. Hurma tatlısı ismini şeklinden dolayı almış aslında içerisinde hurma yok. Ne alaka demiştim ama lezzetini tatdıktan sonra ismine takılmıyorum önemli olan lezzeti bence :) İftar sofralarınız için kolaylıkla hazırlayabileceğiniz harika ve çok kolay bir tarif. Üstelik yaklaşan Ramazan bayramı için de harika bir seçenek. Ben bu tatlıyı 2 yıl önce bayram da yapmıştım tadına bakan misafirlerim çok beğenmişti. Daha yapmadığım ve yapmak için çabaladığım o kadar çok tarifim var ki bu tatlıyı çok sevmeme rağmen tekrar yapmak nasip olmadı. Bir de her bayram bayram havasında geçemeye biliyor malesef. Birilerinin etkisi ve hayatına müdahalesi ile insanın hevesi de kaçıyor. Geçen yıl bu zamanlar aklıma mıh gibi kazındı. Yanlış insanların çıkarları uğruna yaptıkları hareketler hiçte unutulacak tarzda değil. İnsanlar oruçlarını tutup iftar, sahur hazırlıkları yaparken, ismini zikretmek istemediğim kişiliklerin ise tutarsız ve saldırgan davranışları unutulacak gibi değil. Canım dediğimiz insanlar değilmiy di? asıl canımızı yakanlar. Allaha havale ettim hayır mübarek günlerde insanlarla uğraşan şahısları eden bulur elbet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Baklavayla uğraşamam vaktim yok veya hamur açamıyorum diyenlere lezzeti baklavadan daha da sevilecek bu nefis hurma tatlısını şiddetle tavsiye ediyorum arkadaşlar. Deneyeceklere şimdiden kolay gelsin.
Hurma tatlısı nasıl yapılır?

MALZEMELER:
1 Paket tereyağı yada margarin ( oda sıcaklığında gayet yumuşak olmalı )
2 Yumurta ( birinin sarısını üzerine ayırın )
1 Kahve fincanı sıvıyağ
1 Paket kabartma tozu
3,5 Su bardağı un ( un markasına göre değişiklik gösterebilir ona göre ayarlayın )

Şerbeti için:
3,5 Su bardağı şeker
5 Su bardağı su
Çeyrek limon

İçi için:
2 Su bardağı ceviz içi
1 Çay kaşığı tarçın
sadece içerisine fındık yada hindistan cevizi de koyabilirsiniz. Evde ne varsa.




YAPILIŞI:
*Öncelikle şerbeti kaynatıp, soğumaya bırakın.
*Yumuşak margarin ile diğer malzemeleri karıştırıp, kulak memesi yumuşaklığında hamuru yoğurun.
*Hamuru dolapta 15-20 dakika bekletin. İçini hazırlayın.
*Hamuru dolaptan alın ve cevizden biraz küçük parçalar alıp, İçli köfte yapar gibi içini parmağınızla oyup cevizli karışım koyarak kapatın ve elinizle oval şekil verin ve tepsiye dizin. İnce yaparsanız daha lezzetli olur.
*Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede kızarana kadar pişirin.
*Tatlı fırından çıkar çıkmaz üzerine soğuk şerbeti dökün.

NOT: Hamur toplanmada zorlanırsa içerisine 1 yemek kaşığı yoğurt ekleyebilirsiniz.


4 yorum:

  1. selamlar ebru hanım bu tatlıyı denedim mükemmel oldu gerçekten adeta ağızda dağılıyor. Çok teşekkür ederim tarif için ellerinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Aleyküm selam beğenmenize çok sevindim 😊 teşekkür ediyorum. Afiyet şifalar olsun.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Güzel gözüküyor

    YanıtlaSil

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...