English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

3 Haziran 2017 Cumartesi

İNCİR REÇELİ

İNCİR REÇELİ

İncir hem lezzetli  hem de sağlık için çok faydalı bir yemiştir. Ben incirin her halini çok seviyorum özellikle taze incir sevmeyen de duymadım bugüne kadar. İncirden çeşitli tatlılar, reçeller yapılabilir. Üstelik keklerin içine tarçın ile birlikte koyduğumuzda nefis bir lezzet ortaya çıkıyor.
Taze incir reçelini çok merak ediyordum özellikle bu olmamış , ham ( yabani ) incirin tadını. İç anadolu bölgesinde yetişmediğinden ve pazarlarda da denk gelmediğimden dolayı yapamamıştım. Geçenler de İstanbula yolum düşünce pazarına gittiğimde hanımların bir kenara oturup bu incirin kabuklarını soyup poşetleyip yaptıklarını görünce hiç dururmuyum hemen aldım 😁 isteğe bağlı kabukları soyulmamış olarak da incir reçelinizi yapabilirsiniz. İçerisine ister karanfil ister vanilya ekleyerek nefis , hoş aromalı bir incir reçeli elde edebilirsiniz. Ben tadına bayıldım umarım sizde seversiniz.
İncirin en önemli özelliği yüksek miktarda lif içermesidir. B u özelliği ile kalp sağlığına ciddi anlamda katkı sağlar. Aynı şekilde sindirim sistemi ve özellikle mide için bu lifler çok faydalıdır. Kemik sağlığının korunması, sağlıklı ve sağlam iskele yapısının oluşması incirin içerdiği bol miktar da kalsiyum ve potasyum çok etkili olacaktır. Çok az miktar da kalori içermesi diyet yapanların besin olarak incir seçmelerini sağlar.
İncir reçeli nasıl yapılır?

MALZEMELER:
300 Gr taze kabukları soyulmuş incir (yabani incir)
3,5 Su bardağı şeker
5 Su bardağı sU
1-2 Diş limon tuzu
5-6 Karanfil yada 1 pk vanilya

Üzerine: Arzuya göre ceviz


YAPILIŞI :
*İster  incirlerin kabuğunu soyarak ister soymadan iyice yıkayıp bir tencereye alın üzerine bolca su doldurup ocağa alın incirleri çok fazla yumuşatmadan haşlayın.
*Başka bir tencereye su ve şekeri koyup 20 dk kaynatın.
*Haşlanan incirleri süzgeç yardımı ile süzüp üzerine bolca soğuk su gezdirin.
*Kaynayan şerbete incirleri ekleyip 30 dk kadar kaynatın. Limon tuzunu ve karanfilleri ekleyip bir taşım daha kaynattıktan sonra ocaktan alın.
*Reçeli sıcakken kavanozlara boşaltıp, soğuduktan sonra ağzını kapatın.
*Servis ederken üzerine ceviz serpebilirsiniz.
*Afiyet şifalar olsun.









2 yorum:

  1. Sende benim usul yapmışsın ne gerek var kireçle betonla reçel mi yapılır ��Kireçlenme yapar sonra ilerde��Ellerinize sağlık miss gibi �� �� ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kireçsiz enfes bir reçel oldu çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için :) selamlar

      Sil

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...