English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

11 Haziran 2017 Pazar

HAVUÇLU KEK

HAVUÇLU KEK

Merhaba arkadaşlar kek çeşitleri o kadar çok arttıki insan hangisini yapacağını şaşırıyor. Çeşit çeşit kek kalıplarıylada görsel olarak mükemmel hale gelebiliyor. En sevdiğim kakaolu kektir ama havuçlu kek de ona keza vazgeçilmez nefis bir lezzete sahip. İçindeki tarçın aromasıyla daha da çekici hale geliyor 😀
Ben hamurun yarısını ayırıp sade hamur da kullanarak 2 renkle desen elde etmeye çalıştım . Siz isterseniz sade havuçlu yapıp tepsiye dökebilirsiniz. Havuçlu kekin üzerine krema da çok yakışıyor. Kek soğuduktan sonra kreme hazırlayıp üzerine döktükten sonra soğutup dilimleyerek servis etmek de sizin tercihinize kalmış. Bende öyle bir kalıp tutkunluğu var ki her gördüğümü alasım geliyor 😊 ama artık kendime engel koydum almamak için kendimle savaşsam da almamak için elimden geleni yapıyorum 😉 çünkü evim kalıplarla doldu koyacak yer bulamıyorum. Neyse bu kadar sohbet yeter geç tarife artık dediğinizi duyar gibiyim 😁
Havuçlu kek nasıl yapılır ?

MALZEMELER:
3 Yumurta
1 Su bardağı şeker
1 Çay bardağı sıvıyağ
1 Çay bardağı ceviz yada fındık kırığı
1 Büyük havuç
2 Su bardağı un ( un, markasına göre değişiklik gösterebilir ayarlamaya dikkat edin)
1 Pakat kabartma tozu
1 Tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi (olmasada olur)
2 Çay kaşığı tarçın




YAPILIŞI:
*Yumurta ve şekeri  3 dakika kadar mikserle yada çırpma teliyle çırpın.
*Yağı ve rendelenmiş havucu ilave edip karıştırın.
*Diğer malzemeleri de katıp karıştırın.
*Yağlanıp, unlanmış kek kalıbına hamuru döküp, 190 derecelik fırına sürün.
*Kek kabarmaya başladıktab sonra fırının ısısını 170 dereceye düşürün. Tomlan da yaklaşık 40 dakika da pişecek.
*Fırından almadan önce keke kürdan batırıp çıkarın kürdan temiz çıkıyorsa kek pişmiş demektir.
*Afiyet, şifalar olsun.

2 yorum:

  1. Teşekkür ederim ebru hanım tam tariflerle yardımcı olduğunuz için misafirlerim geldiğinde direk sıkışınca sizin tarifleri bakıyorum ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tariflerimden memnun kalmanıza çok sevindim yardımcı olabiliyorsam ne mutlu 😊 şifa olsun 🙏

      Sil

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...