English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
.

26 Haziran 2017 Pazartesi

SARIMSAKLI EKMEK

SARIMSAKLI EKMEK

Merhaba arkadaşlar bugün güzel bir gün olsun . 😊Gönlünüzden bir dua, bir dilek geçirin ve Rabbimden samimi bir şekil de isteyin. Rabbim iste kulum iste diyor.
Yeter ki bizler istemesini bilelim. Ve isteyipte elde ettiğimiz zaman da kıymet bilen nankör olmayan kullardan olalım inşallah.

Rabbim isteyene gerçekten veriyor ama nankörlük edeninde elinden alıyor. Gözlemlediğim kadarıyla bu böyle. Olanla yetinen, şükreden kullardan olmak dileğiyle.🙏🙏
-------------------------------------------------------------------
Sarımsak ve soğanın faydaları saymakla bitmez. Doğal bir antibiyotikdir. Yemeklerimiz de elimizden geldiğince kullanmaya gayret edelim hatta yemeklerin yanında soğanı söğüş doğrayıp, tüketelim  arkadaşlar. Eğer ki, sarımsağı sevmiyorum, yiyemiyorum diyorsanız bir de bu şekilde deneyin. O kadar lezzetli ki bu sarımsaklı ekmekler sizin favariniz olacak. Eğer ki bulabilirseniz taze sarımsak kullanın. Daha çok lezzet katıyor. Tekrar tekrar yapmak istediğiniz bir tarif olacağına emin olduğum için, bence şimdiden bir saksıya sarımsak dişlerinden saplayıp yeşermesini sağlayın 😉. 2 Hafta içerisinde sarımsaklarınız kocaman olacaktır. Ben güzel annemin saksılarındaki sarımsaklardan alıp yaptım 😊. Ben de diktim ama henüz büyümediler. Pratik ve lezzetli olan sarımsaklı ekmekleri denemeyen kalmasın.
Sarımsaklı ekmek nasıl yapılır ?



MALZEMELER:
Bayat ekmek dilimleri
Bir tutam taze sarımsak ( yada 1 tatlı kaş. sarımsak tozu, veya 2 diş sarımsak )
Bir tutam dereotu
Bir tutam maydanoz
Bir tutam taze nane
Kekik, çok az pulbiber
Beyaz peynir ve kaşar peyniri rendesi karışımı
2-3 Yemek kaşığı zeytinyağı
Tereyağı

YAPILIŞI:
*Yeşillikleri iyice yıkadıktan sonra ince ince doğrayıp, karıştırma kabına alın. ( taze sarımsak yoksa sarımsak tozu atın yada sarımsak rendeleyin )
*Üzerine ufaladığınız beyaz peyniri ve kaşar rendesini ekleyin.
*Kekik ve pulbiberini de ekleyip zeytinyağı ekleyip karıştırın.
*Dilimlediğiniz ekmekleri yağlı kağıt serili tepsiye dizip, ekmeklerin üzerine tereyağı sürün ve karışımdan ekmeklerin üzerine eşit şekilde yayın.
*180 Derecede ekmekler hafif kızarınca fırından alın. Çok da kurutmayın hafif çıtırlık yeterli.
*Sıcak olarak afiyetle tüketin.
*Bereketli olsun.






2 yorum:

  1. selamun aleyküm Ebru hanım ben bunu sarımsak tozuyla yaptım harika oldu. Taze sarımsağım yoktu ama sizin söyleminize kulak astım ve bende sarımsak diktim saksılara :) onlar büyüsün hemen yapacağım inşallah. Ellerinize sağlık harika görünüyor afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Aleyküm selam çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için sarımsak tozuylada nefis oluyor ama taze sarımsak bambaşka 😊 ne güzel sarımsaklarıda etmişsiniz bereketli olsun inşallah 🙏 🌼

    YanıtlaSil

AÇMA

AÇMA Bir insana sadece sözleri ile koşulsuz güvenmek en büyük acizliktir. Akıllı insan söz ve davranışta tutarlılık arar. ------------...